lördag 5 december 2009

Lördag i pysslets och sportens tecken

.
Lördag och ledig från jobb! Känns riktigt riktigt skönt! Vi ska göra... absolut ingenting nyttigt eller socialt, vi ska bara vara!

Visst är det jättekul att hitta på saker, åka på utflykter, träffa familj och kompisar osv. Och visst har man ofta när man är ledig en massa måsten"- saker som behöver tas tag i hemma, särskilt så här innan jul. Men då och då behövs en sån dag som idag, när kalenderna är tom, man stoppar undan alla måsten och bara ägnar sig åt sådant man vill och mår bra av.

I mitt fall började det med sovmorgon, det blir en hel del TV-tittande med skidor och skidskytte, med tanke på hur härligt vädret ser ut blir det nog en promenad kring Trollsjön och sen ska jag ägna mig åt mitt älskade pyssel! Lite har jag hunnit med sen innan, tex julkort, och tomteparaden nedan, men mer ska det bli! Det blir nog lite fler julkort, några tomtar och så lite knyppling och kanske lite stickning. Sen lutar det åt att det blir en hyrfilm och nåt smaskigt att äta ikväll!

Imorgon blir det julmarknad i Fogdaröd och sedan födelsedagskalas hos Henrys systerdotter.

Önskar alla mina goa vänner en lika härlig helg!




.

1 kommentar:

Annas ad lib sa...

Åh. Jösses vad söta tomtar :) Tack för styrkekramar. stor kram tillbaka.