tisdag 15 december 2009

Mörkgrått idag

.
Redan när jag vaknade idag kände jag att det här blir en dag som känns, om inte nattsvart så i alla fall mörkgrå.

Tänk om man bara kunde få dra täcket över huvet och somna om. Tänk om man kunde få sova bort hela denna dagen och vakna imorgon till en ny, förhoppningsvis ljusare, dag imorgon. Tänk om man kunde få behålla mysbyxorna på, lulla omkring i huset hela dagen och göra absolut ingenting och inte prata med en enda människa. Tänk om man kunde få slippa vara social och proffessionell en dag som denna. Men så fungerar ju nu tyvärr inte livet. Även idag måste man ge sig ut i världen och möta den, hur tröttsamt det än känns.

Visst vet jag att jag fixar det. Jag vet att jag är stark. Jag vet att jag kommer att kunna skaka av mig den här känslan igen och gå vidare och se positivt på saker och ting. Imorgon kanske. Men just idag har jag absolut ingen lust...
.

3 kommentarer:

Erik sa...

Även om det inte hjälper dig ett enda ynka litet dugg är det skönt att veta att jag inte är ensam om att känna mig ganska exakt som du beskriver.

Kram!
Erik

Annas ad lib sa...

åh vad jag känner med dina sista rader. Precis känslan jag har. Tack för fina ord vännen. Jag vet att du finns där och jag ringer till helgen istället när du inte jobbar kväll. Kram!

Lotta sa...

Man får ha såna där dagar när man behöver det!!! Det blir bättre igen precis som du säger...Njut nu av ledigheten! /styrkekram