torsdag 24 december 2009

God jul o gott nytt år!

.
Nu har julen börjat på riktigt! Igår var det dags för julens kanske viktigaste tradition i vår familj - julskinkemiddag! Mamma gör alltid skinkan klar på lillejulafton och det går inte att komma ifrån att det är då den är som godast, nyss uttagen ur ugnen, varm och saftig! Från början var det bara vi i familjen som tog varsin skinkmacka i pausen av julpyntandet. Sen ett år (vi kom fram till igår att det nog var för 6år sedan) dök "nästan-syskonen" Tove och Björn upp och givetvis bjöds de in att vara med. Sedan dess är de alltid med och nu är givetvis Toves underbara lilla familj också med. Det var en härlig kväll, med Emil o Ludde i centrum såklart och med mycket mat, goda drycker och många skratt! Fick dessutom en helt fantastisk julklapp av Tove - tusen tack gumman - du vet hur mycket jag uppskattar det! Av lille Emil fick jag bilder på honom och mig och det värmer också gott i hjärtat!

Idag bär det av till Henrys familj, jag hoppas få åka pulka innan det är dags för all den goda maten. Iår ska jag även få dra på mig tomtekläderna och dra iväg till... en familj vi känner och leka tomte! Också något jag älskar med julen. Imorgon firas julen igen i Hjärup.

Hoppas ni alla som läser här får en lika go o härlig jul!

Inga kommentarer: