måndag 5 september 2011

Ingen röst :-(

När jag blir förkyld brukar jag alltid, efter ett par dagar få en jävulsk hosta. Hostandet dygnet runt brukar sedan leda till heshet och har också några gånger fått mig att tappa rösten.

De senste dagarna har jag varit småförkyld med lite ont i halsen, men på kvällen bröt det ut och jag blev totalt igentäppt i näsan, fick feber och frös. Dock ingen hosta. Vid en av amningarna inatt sa jag något till Henry som också vaknat och insåg då att rösten var kass. Har inte sagt många ord sedan dess men nu märkt att rösten är mer eller mindre helt borta. Känns lite läskigt att den försvinner utan att jag hostat, kanske nåt skit som satt sig direkt på stämbanden då. kanske får avvakta en dag och sen ringa farbror doktorn. Eller, ja, Henry får ju ringa antar jag, jag kan ju inte prata med dem. Hur gör man då om man inte har någon annan hemma förresten? Intressant dilemma...

Det är sjukt jobbigt att inte kunna säga ett enda ord. Folk skämtar mycket om det när man pratar om det, men jag tror inte man förstår hur komplicerat och jobbigt det blir att inte kunna säga ett enda knysst. Prova en timme eller två får du se, och då utan fusk, inte ett endaste litet ord! Nu är det sju resor värre än tidigare, känns så hemskt att inte kunna prata med Oskar, inte kunna säga tröstande saker när han blir ledsen, inte kunna svara när han "pratar" osv. Hoppas skiten försvinner fort!

Inga kommentarer: