fredag 2 september 2011

Härlig semesterdag!

Äntligen en dag utan regn och där solen till och med kikade fram lite. Vi har varit en tur i Helsingör över några timmar. Det var så himla skönt att bara gå och strosa och mysa utan att ha några tider att passa. Det blev lite pölse och lite glass också för oss vuxna. Oskar verkade måttligt imponerad över att vara utomlands för första gången. Hans bild av Danmark är insidan på vagnen, han sov hela tiden förutom när han vaknade till en gång för att äta och få blöjan bytt. Men vi klagar inte, det innebär att han nu är pigg och glad här på tidig kväll, just nu hör jag honom ligga och "prata" med Henry inne i sovrummet, alldeles nyss låg han på mage och lyfte huvudet högt från sängen. Stark som en oxe är den lille krabaten.

De senaste nätterna har inte varit så roliga, han har lyckats dra på sig sin första förkylning. Han är inte jätteförkyld, men tillräckligt för att han ska vakna av att han snörvlar och hostar. Dessutom låter det så läskigt när han andas att jag knappt sover något alls. Japp, jag är fullt medveten om att jag är hönsmamma!

Ikväll är det landskampsdags, och Oskar har dagen till ära på sig sin body med svenska flaggor för att stötta laget. Hoppas han kan ge lite tur till dem. Vill inte ha läskiga avgöranden i sista minuten som tidigare har skett mot Ungern. Visst gillar jag spännande matcher men något mindre spännande vore att föredra.


I MFF lägret har det ju hänt en del under silly season. Det första nyförvärvet, Miiko Albornoz, har vi redan fått se lite av i ett par inhopp och han verkar definitivt lovande, särskilt med tanke på att inhoppen inte varit på hans "riktiga" plats. Men ännu mer spännande är såklart värvningen av Mathias Ranégie, allsvenskans skytteligaledare. Vi har defintivt varit i behov av att förstärka på forwardfronten och har dessutom gjort pinsamt lite mål så här långt i år. Visst, det finns inga garantier för att han ska lyckas även här men det på förhand känns det som en kanonvärvning. Antar att vi får se mer av honom på torsdag.


Nu kan jag inte hålla mig ifrån mina två hjärtan längre, nya bilder och mer uppdateringar får vänta. Ni får hålla tillgodo med en två veckor gammal Oskar-bild från när vi var i Simrishamn så länge.

Inga kommentarer: