söndag 25 september 2011

Härlig service!

Vi var på Bottleshop i Danmark idag för att handla inför dopet och till oss själva mm. Det mesta vi handlade var i backar och lådor men vi hade ett par flaskor whisky som vi köpt till min far som vi hade "löst". Precis efter kassan stod det pallar med gamla lådor från golv till tak, hur mycket som helst. Jag tog en sådan för att ställa våra två flaskor i så att de inte skulle gå sönder under transporten hem. Då hojtade killen i kassan till (med risk för felstavad danska): "Nej, vi bruger icke kasser hvis man har mindre än 4 flasker". Så efter att ha handlat för dryga tvåtusen spänn fick vi alltså inte ta en j-a begagnad tomkartong för att vi hade färre än 4 lösa flaskor. Really?!? Visst, inget jätteproblem men den här typen av idiotisk dålig service retar verkligen gallfeber på mig!

Nu blev jag väl extra irriterad för att jag är sinnessjukt trött! Tidigare har amnings-/sömnbristtröttheten inte varit något större problem men i slutet av veckan och i helgen har jag varit så trött att jag hållit på att bli galen. Igår morse satte jag mig upp för att ge Oskar en liten slurk innan han och Henry skulle ut och gå. Men när Henry först gick för att byta blöja orkade jag helt enkelt inte sitta upp utan bara gled ner åt sidan och la mig på hans kudde. Natten innan somnade jag medan Oskar åt. I halvsömnen insåg jag att huvet fallit ner så hakan låg mot bröstkorgen vilket ju är hyfsat obekvämt. Jag tänkte att: "Du måste lyfta huvet, det gör ont", men jag kunde inte göra det, tog ett bra tag innan jag piggnade till. Så även om jag skulle velat skriva lite om fotboll också så hoppar jag över det, behöver en tidig kväll ikväll. Tandläkarbesök på morgonkvisten stundar imorgon.

Inga kommentarer: