torsdag 2 juni 2011

Utbrytningsförsök

Jag tror, på fullt allvar, att knodden inbillar sig att han ska kunna bryta sig ut genom magen. Han har emellanåt varit helt skogstokig därinne de senaste dagarna. Ibland är det helt omöjligt att sitta och jag blir helt mörbultad inifrån.

Inatt vaknade jag klockan 2 och det var omöjligt att somna om. Inte på grund av sparkar och bök dock, men först var det tungt att andas och sen var jag helt enkelt för vaken för att somna om. satt vid datorn en stund, läste trädgårdsböcker (!?) och kollade lite på TV. Strax efter 4 gjorde jag ett nytt försök att lägga mig och lyckades somna sisådär en halvtimme senare. Känner mig rätt mör idag.

Men lite nytta har vi gjort ändå. Vi har varit och fixat det vi fattades från IKEA och även mathandlat. Henry har nu begett sig ut i trädgården (oväntat en ledig dag?) och jag småpysslar med sakerna till knoddis. Visserligen är det, enligt beräkningarna, 12 dagar kvar till BF. Min kusin har dock hela tiden bestämt hävdat att han kommer att komma 3/6, dvs imorgon, så det är väl lika bra att vara beredd. :-)

Inga kommentarer: