tisdag 14 juni 2011

Oro över di himmelsblå...

Det har känts väldigt underligt att inte kunna följa MFF på plats på stadion iår,men kroppen har helt enkelt protesterat för mycket. I söndags passerade jag en gräns jag inte trodde att jag skulle passera - jag följde inte ens matchen på TV! Jag var så orkeslös, så enormt svullen i kroppen och hade helt enkelt ingen energi till att ens bege mig till puben eller hem till fäldrarna för att se den. Följde istället matchen på webradio och det kan jag säga att jag inte vill göra om! Shit vad frustrerande! Kommentatorn (en ultrastockholmare) flög ibland iväg i berättelser ochlånga kommentarer istället för att berätta om vad som hände på plan. Hallå! Det kan man eventuellt göra om man refererar något som visas på TV där folk själva kan se, men inte om man kommenterar i radio där folk är beroende av vad du berättar!

Det framgick i alla fall med icke önskvärd tydlighet att MFF inte gjorde någon bra match. Det känns oroväckande att man inte verkar få igång passningspelet alls. Det känns inte heller alls bra att man valde att chansa med Dahlin. Jag har svårt att förstå varför. Inte nog med att Dahlin inte kunde fullfölja (vilket inte ens verkar ha varit en överraskning) och kanske till och med förvärrade skadan. Man gav dessutom troligtvis Dusans självförtroende, och kanske förtroende för tränaren, en rejäl knäck. Nästa match är nu dessutom Ulrich avstängd, vilket ställer till det i det redan oroliga försvaret.

Men än är det för tidigt att måla fan på väggen. Visserligen ligger Malmö nu åtta, men det är en galet jämn tabell och det är trots allt inte långt till toppen. Imorgon har man en ny chans att visa vad man går för, i cupmatchen mot Kalmar. Önskar så att jag kunde se den men det finns det ingen möjlighet till. Hoppas få goda nyheter från Kalmar imorgon kväll, som dels berättar om avancemang i cupen men också om ett spel som lovar betydligt mer än det som presterades i helgen.

Inga kommentarer: