måndag 13 juni 2011

Nu då?

Vi har passerat datumen som släktingarna var säkra på att knoddis skulle komma. Sen var både jag och mamma övertygade om att han skulle välja helgen till att komma till världen. Jag inbillade mig till och med att jag hade symptom på att det skulle vara på gång. Uppenbarligen helt fel.

Nu är nästa teori att vår lille knodd är synnerligen väluppfostrad och planerar att komma helt i tid (dvs 14/6). Alternativt att han tänker på sin far som har ett jobb han skulle behöva avsluta innan han går på de 10 pappadagarna - jobbet är klart på tisdag.

Helt grundlösa teorier såklart men jag kan inte låta bli att fortsätta önska. Om båda dessa teorier är fel så har vi nått det datum då jag får göra nästa UL och ev träffa läkare för att se om de ska planera igångsättning. Helst vill jag ju dock att det ska sätta igång av sig själv så knoddis: Kom ut!!

3 kommentarer:

Annas ad lib sa...

Jag tror med han kommer på dagen D. Jag håller alla tummar och tår. Ps mamma hälsar att Johan, hennes förste pojk, vägde över 4200 och vi andra var också över 4´ å det gick finfint med oss alla ;)Kramar i massor från alla två och fyrbenta hpg

Jenny sa...

Ja, det är ju bara den 16 juni oxå annars får kusinerna dela födelsedag :) Men jag tror han är en duktig påg och kommer på rätt datum :)

Erik Dahlberg sa...

Ja, vad väntar han på? ;-)