onsdag 15 juni 2011

Ingen brådska...

Var på nytt ultraljud idag. Lille knodden växer precis som han ska, dvs det finns ingen anledning att varken träffa läkare för extrakoll och ingen anledning till igångsättning än så länge. Hur mycket jag än längtar så är det ju faktist himla bra, det bästa är ju om fölossningen sätter igång när knodden själv är redo.

Jag är mör efter turen till Lund. Det är nog dags att ta sig en liten tupplur på soffan nu! Om nu unge herrn låter mig vila och inte bestämmer sig för att försöka sparka sönder något i min mage. barnmorskan sa idag att det inte var konstigt att jag börjar tycka att det är jobbigt. Trots att huvet nu är fixerat och att magen har sjunkit så ligger han och trycker vääääldigt högt uppe. Det finns inget utrymme att göra mycket rörelser (varken för honom eller mig antar jag). Bara att försöka plocka upp något man tappat eller att sätta på sig ett par strumpor är ett företag. Men tydligen är det trivsamt därinne.

Inga kommentarer: