torsdag 11 mars 2010

Stäng munnen!!!

Redan som barn får man lära sig att man ska stänga munnen när man tuggar. Detta verkar dock vara en lärdom som inte direkt har etsat sig fast hos många vuxna. Jag tycker verkligen att glafsande och smaskande är riktigt äckligt! Dessutom tycker jag att det är vansinnigt ohyfsat att stå och smaska nån rätt upp i ansiktet. Nu tänker kanske många att det är typiskt tonårsbeteende att stå och smaska t ex tuggummi med munnen öppen och gärna prata samtidigt. Men icke! Har haft massor av gäster, högt uppsatta medelålders herrar i slips och kostym som stått och smaskat tuggummi eller tuggat hårda karameller med öppen mun under incheckning. Igår satt en "herre", såg ut att vara i pensionsålder, bakom mig på bussen och tuggade frenetiskt sitt tuggummi med munnen vidöppen. Kanske är jag överkänslig, men jag tycker faktiskt att det hör till allmänt folkvett:
Stäng munnen när ni tuggar!!!

1 kommentar:

Lotta sa...

Kan bara hålla med!!