måndag 1 februari 2010

Inställd match men mycket på gång...

MFF:s match i lördags blev inställd på grund av vädret. Planen på Malmö IP gick, trots hårt arbete på morgonen, inte att spela på. Först blev jag glad eftersom jag inte skulle kunna se matchen igår och jag hoppades på ett mer lämpligt nytt datum. Men nu visar det sig att matchen istället ska spelas i Danmark på idag klockan 13 och inte heller den kan jag se. Nackdelen med att den spelas borta är att det inte heller kommer att komma några eminenta rapporter och bilder från Himmelriket-kollegorna - tror inte att någon har möjlighet att ta sig dit, och frågan är om Sydsvenskan kommer att direktsända matchen på webben som de skulle gjort om den spelats igår. Gillar inte att bara läsa om matcherna i tidningen. Tänk så bortskämd man blivit numera, när jag var lite var man glad om man lyckades få se en minut av matchen på Sportspegeln och fick höra lite på Radio Malmöhus.

Ännu mer negativa skriverier kring MFF har det tyvärr varit i veckan som gått, nu har det handlat om Patrik Anderssons vara eller icke vara som sportchef. Det verkar vara en riktig soppa och jag förundras ännu en gång över hur klumpigt föreningen beter sig gentemot folk och i media. Hoppas på förändringar och uppryckning framöver! Den nya organisationen har presenterats (läs mer på mff.se), och väldigt många har väldigt mycket åsikter som alltid. För egen del tycker jag det är svårt att "tycka" så mycket. Jag vet inte hur lämpade olika personer är lämpade för olika uppgifter inom föreningen, som utomstående har man ju bara den "offentliga bilden", men vet egentligen inte så mycket om deras kompetens. Men den första målsättningen och fokus för 2010 kan man ju knappast protestera mot: "A) Vinna: MFF kan och vill vinna allsvenskt guld och svenska cupen". Att Hasse Borg är bra på att förhandla kring spelarförsäljningar är ju välkänt så att han får fortsätta med denna arbetsuppgift känns också helt okej, liksom att Roland Nilsson får ett större ansvar för och mer befogenheter kring A-laget.

En ny andretränare har också presenterats, en spanjor som jag inte tror att så många kände till sedan innan (Är det någon som läser här som vet mer om honom än det som presenterats på mff.se och i tidningarna så upplys mig gärna). Spontant känns det rätt spännande med någon som kan komma in med nya ögon och nya tankesätt.

Ser verkligen fram emot säsongen 2010 och längtar efter att få få på match snart!
.

Inga kommentarer: