söndag 28 februari 2010

Mycket MFF idag tack vare Sydsvenskan och familjen

Idag spelar MFF den ista (i alla fall nu inplanerade) träningsmatchen inför säsongen 2010. Tyvärr spelas den på bortaplan, i Danmark. Hade gärna åkt och sett den, men igår var det sedan länge inplanerad 35årsfest och även om jag o sambon tog det rätt så varligt så var jag ändå inte så sugen på att ge mig iväg över sundet i förmiddags.

Men som tur är visar Sydsvenskan matchen live så jag får ju chansen att se den, om än inte live. I paus leder MFF med 1-3. Man har alltså äntligen gjort mycket mål och inte nog med det - alla tre målen kommer till på fasta situationer, något som varit en gigantisk svaghet hos MFF de senaste säsongerna. Härligt, och glädjande dessutom att Wilton inte bara gör mål utan också jobbar hårt defensivt - det är man inte bortskämd med.

Innan matchen laddade jag upp med att titta på "Mitt hjärtas Malmö", en DVD om MFF från starten till 2004. Underbar nostalgi - får tacka brorsan för lånet av DVD:n (och pappa för kopian...) Vi har kommit till avsnittet om Europacup äventyret -79 och jag ser fram emot delen om storhetstiden på 80-talet. Thern, Schwartz, Dahlin... Men nu dags för andra halvlek.

Inga kommentarer: