söndag 31 januari 2010

Nytt möblemang!

Igår när jag slutat jobba åkte Henry och jag iväg till IKEA för att inhandla soffa och fåtöljer. Jag vet, det låter inte som en vidare smart idé att åka dit en lördag efter löning, men dels är vi ju numera väldigt sällan lediga samtidigt och dels var vi rädda att de skulle ta slut. Vi hade sen innan hittat en soffa vi tyckte om, men vi visste inte hur vi skulle göra med fåtöljer. Två av fåtöljerna i samma serie tyckte vi var alldeles för dyra och den som var mer rimlig i pris som vi också tyckte om fanns inte i samma färg som soffan. Men när vi var där i fredags och kollade upptäckte vi att den ena av de dyrare fåtöljerna, en vilfåtölj, var nedsatt till nästan halva priset i just det tyg vi ville ha, och även soffklädseln var nedsatt eftersom det tyget ska utgå! För att inte riskera att allt tog slut innan vi hann få tummarna loss var det alltså lika bra att åka ut där direkt.

Har lite träningsvärk i armarna idag, inte helt enkelt att pilla ut och in soffor och fåtöljer genom våra smala dörröppningar. Men nu är de på plats och det blev jättefint tycker vi! Jag måste skaffa nån liten kudde till fåtöljen för att bli helt nöjd men soffan är jätteskön att både sitta och ligga i! Som alltid våndas jag lite när jag (vi) lagt ut mycket pengar, men med tanke på att vi inte köpt några nya möbler sedan vi flyttade till huset så är vi värda att unna oss detta. Det mesta vi har är begagnat som vi antingen köpt eller fått. Soffan vi hade var verkligen inte särskilt skön längre, speciellt inte att ligga i och även fåtöljerna var rätt slitna. (Gamla möbler från hotellet). Så det känns kul med lite nytt och fräscht!
.

Inga kommentarer: