tisdag 19 januari 2010

Något roligt på gång?

"Nu vill jag att det ska hända något roligt!" Hur många gånger har man inte sagt något i den stilen för att man varit lite lätt uttråkad. Man är väl lite bortskämd med att det hela tiden ska vara något "på gång". Men just nu skulle jag kunna ställa mig med en mistlur och skrika ut den där meningen. Det har varit lite väl mycket motgångar ett tag nu, vardagen är lite för ofta tung att möta och jag är sjukt trött på att vara deppig. Jag vet att jag mycket att vara tacksam över; jag har en bra familj, jag har ett jobb, jag har ett hem jag trivs kanon i och jag har en underbar karl. Men ibland orkar man inte ta till sig det, ibland tar det tunga över.
Börjar kika lite efter nån weekendresa eller liknande. Tror att vi skulle må bra av att bara lämna vardagen ett par dagar och komma iväg och bara släppa allt och njuta. Så får det nog bli!
.

4 kommentarer:

Annas ad lib sa...

Ja, så får det bli. Bra idé, planera in en mysig helg, möt våren i Europa eller gör som vi; hugg en sista minuten till solen och glöm den gråa vardagen en vecka. Styrkekram!

Åsa sa...

Mmm, så får det nog bli. Men svårt när man inte vet hur man ska jobba... Men det löser sig nog.

Erik sa...

Känner igen mig när du räknar upp en massa bra saker i ditt liv men ändå är deppig. Det är ungefär som att man inte tillåter sig att vara nedstämd bara för att man har en massa annat bra i sitt liv. Hur konstigt det kanske än kan låta tror jag att man ibland behöver få vara låg och svartsynt, särskilt eftersom man vet att det vänder. Ha en fin helg Åsa!

Åsa sa...

Erik, du har så rätt. Man känner sig lite "bortskämd" eller "otacksam" om man är deppig när man faktiskt har så mycket. "Det-finns-andra-som-har-det-värre-syndromet". Men, som du säger, man måste låta sig känna det man känner. Ha det gott!