måndag 4 januari 2010

Årets första träning!

.
Nej, ni behöver inte bli chockade, det är inte jag som ska träna, även om det säkert skulle behövas. Det är ju mina himmelsblå pågar som efter sin vinterledighet nu ska dra igång träningen igen inför säsongen 2010. Dags att skaka av sig de senaste årens besvikelser och börja hoppas och drömma igen. Det brukar vara ganska mycket folk på plats på första träningen, det har blivit en liten grej av det, även om just den träningen i sig inte brukar vara så exalterande. Men man vill ju vara där! Man vill se spelarna igen efter flera veckors frånvaro, man vill försöka se om någon verkar ha lagt extra krut på vinterträningen, om någon verkar extra taggad. Man vill snacka goja med andra MFF-nördar. Sen vill man ju inte missa om det nu skulle vara så att det finns något hemligt nyförvärv som presenteras på träningen. För egen del ska jag också försöka få till en intervju efter träningen. Är, såklart, redan nervös. Undrar om jag någonsin kommer att vänja mig vid det där och känna mig helt avslappnad när jag ska ringa upp eller gå fram till en spelare/ledare. Tveksamt. Till och med efter en hel säsong pirrade det fortfarande en del i magen när jag skulle ringa JJ. Men när jag väl är igång med intervjuande brukar det kännas bra så jag hoppas att det är likadant denna gången.
.

Inga kommentarer: