onsdag 20 januari 2010

Säsongsstart

Normala människor tycker säkert att det låter ganska idiotiskt att i januari, i kyla och snö, ställa sig vid en fotbollsplan och titta på en träningsmatch, dvs en match vars reultat egentligen inte betyder något. Men jag gillar verkligen de där första träningsmatcherna. De spelas ofta på små idrottsplatser så att man kommer nära planen, man kan höra vad spelarna säger till varandra och framför allt kan man börja analysera och fantisera om hur säsongen kommer att arta sig. Iår kommer jag att missa en hel del av det där. Jag jobbar på premiären på lördag och även när det är dags för nästa match. Trist och deppigt men inget att göra något åt. Kommer att lusläsa allamatchrapporter, intervjuer etc efteråt för att få en bild av vad folk tyckte, men det är ju inte i närheten av att vara där själv. Enda positiva är väl att jag slipper frysa häcken av mig...
.

Inga kommentarer: