lördag 4 februari 2012

Sol+värme+Florida+Afrika+MFF+bror = lite avundsjuka

Ungefär samtidigt som min goaste Anna än en gång begav sig iväg till Afrika flög brodern till USA. Ingen av dem erbjöd mig en plats i bagaget och de verkade inte ha minsta dåligt samvete över att lämna mig härhemma i kylan. Sicket folk!

Skämt åsido, Annas äventyr som guide unnar jag henne fullt ut och jag vet att hon gör ett topppenjobb, men visst kliar det i res-nerverna och jag tänker tillbaks på de fantastiska upplevelserna jag hade i Tanzania och på Zanzibar för några år sedan. Hoppas jag kan komma dit nån gång igen i framtiden med familjen så de också får vara med om att åka på safari osv.

Även broder Peter har definitivt gjort sig förtjänt av sin resa. Mängder av MFF-are häckar dagligen framför sina datorer och väntar på bilder och rapporter från MFF:s träningsläger. Dessutom fottar han denna gång även för en (eller flera?) tidningar. Men det gör inte att jag inte önskar att jag också kunde vara där. Inte heller här bara på grund av vädret, även om det inte hade gjort ont att få gå i T-shirt några dagar, utan för att han får följa MFF på nära håll!

Säsongen 2011 hade jag, av naturliga skäl, inte möjlighet att följa så intensivt som jag brukar och nu när försäsongen starat börjar suget efter MFF att komma rejält! Jag är spänd på att se hur laget kommer att klara sig utan Danne (om han nu kan hålla sig ifrån att spela), jag är nyfiken på att se nyförvärven, särskilt Simon Thern såklart, jag undrar vilka utav de unga spelarna som kommer att ta ännu ett kliv framåt iår, jag spekulerar kring vilka som blir spelarna som kommer att vara mest tongivande, jag vill se Jasmin Sudic tillbaks på en fotbollsplan igen osv osv.

Första träningsmatchen är avklarad och det som gjorde mig allra gladast att läsa var en kommentar som får mig att misstänka och hoppas att äpplet inte faller långt från trädet som man brukar säga. Simon Thern, helt ny i laget och endast 19år ung, röt till lagkamraterna: "Ni står ju och glor". Underbart och får mig som sagt att misstänka att det finns en hel del av farsan hans i honom.

För rapporter och bilder från Florida-lägret går ni in på Himmelriket här.

Inga kommentarer: