lördag 18 februari 2012

Nostalgi

Jag och Henry tittar alltid på "På Spåret" och brukar för det mesta räkna poäng och gör vårt bästa för att kunna slå paren i burarna (även om det såkalrt är helt andra förhållanden att sitta där mot att sitta hemma i soffan). Ibland är det riktigt knepigt, särskilt när det handlar om orter man aldrig varit i och inte känner till mycket om.

Igår blev jag så glad när det visade sig att en av tävlingsorterna var Dar es Salaam i Tanzania. Det är så sällan man ser något om Tanzania och Zanzibar på TV och nu fick jag en chans att drömma mig tillbaks till min resa där för några år sedan. Det var en upplevelse för livet och jag önskar verkligen att jag får chansen att komma tillbaks, om inte till Tanzania så till Afrika nån gång.

Jag ska väl inte påstå att jag var mästare på Dar es Salaam frågorna men hyfsat blev det i alla fall. Men jag blev riktigt irriterad på att jag inte klarade Tinga-Tinga konst - sån blev man jagad med av ett antal försäljare varje dag. Mysmys i alla fall att få vara lite nostalgisk sådär en vanlig fredagskväll!

Inga kommentarer: