måndag 8 augusti 2011

Radiokommentatorer

Jag vet att jag har gnällt på dem innan, kommentatorerna på sr.se men jag kan inte låta bli att göra det igen...


Matchen i lördags blev inte riktigt som jag tänkt mig. Då talar jag inte bara om resultatet utan också om hur jag fick "avnjuta" den. C Sports hade nåt fel på sin sändning så jag blev snuvad på att se första halvlek och andra var sändningen kass. Det blev alltså att vända sig till sr.se igen.


Jag vet att man borde vara tacksam att det nu förtiden går att följa matcherna även om man inte har möjlighet att vara på plats. Men de kommentatorer som anlitas till livekommenteringen på sr.se är under all kritik. De i lördags var nog de värsta hittills. Förutom att de var allmänt förvirrade så hade de noll koll på Malmös spelare, eller så har Per Ågren varit ute och shoppat en väldig massa spelare som jag inte stött på ännu...


Daniel Nilsson (Larsson) var snabb och farlig i vårt anfall, Dusan Melisheck (Melichárek) gjorde en del fina räddningar och Ferreira (Wilton Figueiredo?) missade en del passningar. Flest namn fick vårt stackars mittfältare Miljan Mutavdžić. Ja, jag inser att det inte är ett lätt namn att uttala men att det skulle uttalas Mustadich är väl inte särskilt troligt och hur man lyckas få förnamnet till Milko övergår mitt förstånd...


Man kanske inte ska ha för stora krav men att man är något sånär påläst och att man kan läsa innantill är väl inte för mycket begärt eller?


2 kommentarer:

Annas ad lib sa...

Haha, ja nu kan jag skratta åt det, och när han sa "det står fortfarande noll noll - då var matchen i princip slut. Han var rätt slut också ;) Härlig bild, lille godingen :) Kramar

Erik sa...

Du hann först! Jag hade tänkt skriva om lellen som kommenterade fransk fotboll i söndags. Där var det inte många rätt, och när han gick upp i falsett som om det gällde livet när Bordeaux fick straff stängde jag av ljudet.