fredag 16 januari 2009

Tobias Grahn

.
Som fotbollsintresserad finns det spelare man älskar, det finns spelare man gillar, det finns spelare man inte bryr sig om alls, det finns spelare som man tycker mindre bra om och så finns det spelare man avskyr.

Den sista kategorin spelare är ju oftast spelare i motståndarlag som beter sig på ett eller annat sätt som gör att man har svårt för dem. Mer ovanligt är att man avskyr spelare i sitt i eget lag och för min del är det verkligen sällsynt att avsky spelare. Men det finns en spelare, till och med som till och med under sin tid i MFF fick min puls att stiga, och det inte på ett positivt sätt: Tobias Grahn.

I mina ögon var han, för att göra en lång historia kort, alldeles för ego-centrerad, lat, och presterade långtifrån nog för att låta det stiga sig åt huvudet som han gjorde. Dessutom har andra spelare i intervjuer vittnat om att stämningen och lagandan i truppen steg när han försvann från Malmö FF. Gång efter annan läser man på olika forum att MFF supportrar vill ha honom tillbaks. Ett vanligt argument är att man kan använda honom både centralt på mitten och på kanten. Men snälla människor: en av anledningarna att han ville lämna Malmö var ju just att han var sur för att han inte fick spela centralt! Men varje gång han är på väg att lämna en klubb blir jag ändå lite orolig att Malmö FF ska få för sig att ta honom tillbaks.

Nu igår läste min käre sambo på text TV att Herr Grahn ännu en gång är på väg att byta klubb och att han själv öppnat för en comeback i Allsvenskan, men: Inga svenska klubbar har hört av sig, säger agenten. Stackars Tobias. Jo men ärligt, lite synd är det ju om honom. För så länge han inte spelar i Malmö FF så bryr jag mig inte så himla mycket om var han spelar. Och det är ju lite synd om pojkstackarn om han inte får spela nånstans alls... lite i alla fall... kanske...
.
:

1 kommentar:

Anonym sa...

jodå...lite synd är det allt om Tobbe!! Tycker jag iallafall...han är som han är och det kan vara synd om nån som inte är så som vi tycker att man ska vara....tror jag iallafall.
Mitt starkaste minne i kategorin "TobiasGrahngnäll" är:en uppvärmning innan en match emot Bois där Herr Grahn valde att värma upp för sig själv, inte tillsammans med de andra alls..Jag minns inte hur det gick i den där matchen med jag minns att det kändes dålig stämning i laget och det var en massa gnällande på plan..Var det Grahns fel tro?? Jag tror han bidrog, men det är ju en djälva makt att ha om man lyckas dra ner ett helt lag för att man är gnällig...(tyvärr tror jag att det kan vara så om en lagspelare inte alls ÄR en lagspelare).
Vill inte heller ha Tobias tillbaks..