måndag 26 januari 2009

Kycklinglevergryta

.
De flesta jag känner gillar inte inälvsmat över huvud taget. Jag har full förståelse för detta, det är ju onekligen en ganska intensiv och speciell smak och konsistens. Lever i vissa former kan jag också ha svårt för men en rätt jag har älskat sen jag var liten är en gryta gjord på kycklinglever som mamma alltid gjorde och som jag sen lärde mig göra. Det blir tyvärr inte av att äta det så ofta - särskilt inte nu eftersom Henry tillhör kategorin människor som absolut inte kan äta lever. Å andra sidan så innebär det ju bara att jag hinner längta riktigt mycket efter det mellan gångerna. Nåt som jag skulle vilja lära mig att göra är Steak & Kidney pie. Åt det ett par gånger i England och tyckte att det var vansinnigt gott!
Som sagt - jag förstår er som inte håller med mig - men visst är det tur att smaken är olika!
.

Inga kommentarer: