onsdag 28 januari 2009

Pendlingsproblematik

.
Alltså, jag vet att det är betydligt skönare att ha sin väska o jacka på sätet bredvid sig än i knät när man åker tåg eller buss. När det finns platser lediga på tåget så har jag också det, då kan ju folk sprida ut sig lite och behöver inte sitta o knö ihop sig intill varandra. Men i rusningstrafik, värsta pendlingstiderna när folk bara väller in på tågen... Flytta då era j-a väskor!!! Häromdan kom jag in i den lilla tysta avdelningen, vi var en 7-8 stycken som kom in och behövde sittplats men ingen plats var "ledig" men hälften var upptagna av väskor. Inte en enda person tog frivilligt bort sin väska utan vi fick alla knacka folk på axlarna och be dem flytta grejerna vilket gav suckanden, stånkanden och sura blickar som resultat. Igår gick det till och med så långt att tågvärden fick ropa ut meddelande i högtalarna och be folk flytta sina saker. Allvarligt talat...
.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åsa, man blir galen på alla egoister som befolkar vår jord och jag tror att det bästa man kan göra är att försöka räkna så långt som det behövs. Inget blir bättre för att man ger dessa människor den utskällning de egentligen förtjänar. Gillar ditt nuvarande bloggtempo! Allt gott! Erik.

Anonym sa...

Åh...jag SA ju att det är skönare att ha bil!!!
Men du har så rätt..Man blir galen, det händer ju faktiskt att jag åker stadsbuss och samma fenomen finns där...

Som oxå gillar ditt bloggtempo nu...

Åsa sa...

Fast så irriterad som Henry blir på alla i trafiken så undrar jag om det är bättre med bil. :-)
Han som är ur-lugn alltid annars kan bli en helt annan människa i trafiken.
Jag försöker att hålla mig lugn när jag tycker folk beter sig som puckon... Men tungan är snart sönderbiten. :-)

Jag ska försöka hålla tempot uppe. :-) Blir dock en litn paus nu under ett besök i Gbg och sedan Kungälv (kurs)

Anonym sa...

Jasså, Henry är en sån som blir irriterad i trafiken..jag tror att det är ett manligt fenomen i stor utsträckning. Jag blir nästan aldrig irriterad när jag kör bil..det är liksom inte lönt!! ..och om nån gör nåt galet så brukar jag tänka att det kan vara jag nästa gång....Hälsa Henry att jag har hört att man ska "krama varandra i trafiken"