lördag 9 februari 2013

T. A. C. K. !!!!!!!

Varför verkar det lilla ordet vara så förtvivlat svårt att säga nuförtiden? Tack. Det är kort, enkelt och tar inte ens en sekund. Tack.

Jag har det inbyggt i mig att alltid försöka hjälpa folk. Hålla upp dörrar, visa vägen osv. Jag gör det för att jag vill och för att jag hoppas att folk vill göra detsamma för mig om jag behöver det. Men jag börjar bli duktigt trött på att folk inte ens giter haspla ur sig ett litet tack.

Som nu på Lund C. Två damer stod lätt förvirrade vid rulltrappan som inte fungerande och diskuterade hur de skulle kunna ta sig till perrongen. Jag gick fram och berättade att det finns en hiss precis runt hörnet. Då fick jag en konstig blick och den ena av damerna sa: Vi vill inte åka hiss! Sen gav de mig en lätt nedlåtande föreläsning kring att man kan fastna i hissar och att man inte lär få hjälp en helg.

Jamen varsågod då...

Suck

Inga kommentarer: