onsdag 20 februari 2013

Nya rutiner

Det var ett tag sedan jag kunde skriva det här men: Jag är på väg till jobbet! Region Skåne var uppenbarligen nöjda med det jobb jag gjorde för dem förra omgången och bad mig komma tillbaks för ett projekt till. Alltid kul att veta att man gjort ett bra jobb!

Den här gången är det dock ganska annorlunda för mig och för oss som familj. Hittills när jag jobbat har ju Henry varit hemma med Oskar. Men nu jobbar han ju också så det blir dags för lite längre dagar på dagis för lillemannen, även om Henry slutar tidigare för att korta ner det lite.

Fast jag är helt övertygad om att det kommer att gå bra. Numera blir O inte ledsen när jag går och en i personalen sa när jag lämnade honom idag att han är så duktig och "en riktig liten dagiskille".

Gäller också att skaffa sig lite mer rutiner och förbereda sig på kvällarna. Det är onekligen lite annorlunda att göra sig iordning för jobb på morgonen när man har en liten vilde med sig som ska göras iordning även han. Men vi ska väl lära oss det med. Enda missen jag märkt så här långt är att jag rest iväg med hans napp och extravantar i fickan.  :-)

Inga kommentarer: