lördag 9 februari 2013

Egentid

Ja det där med egentid... Numera brukar det vara de där 15 timmarna i veckan som O är på dagis. De brukar dock fyllas mer än väl av framför allt jobbsökande men också lite annat som kan vara svårt att få gjort med en aktiv 19 månaders kille runt benen.

Så hur mycket jag än älskar den där lille killen (och den store med för den delen) så känns det faktiskt riktigt lyxigt att sitta här på ett tåg helt ensam! Jag är på väg till Stockholm till älskad vän för att fira hennes 40-årsdag. Så nu lyssnar jag på musik i telefonen, slöläser en tidning och fikar. Snart ska jag ta fram en bok som jag inte hunnit läsa i sedan jag pendlade. Eller kanske bara vila ögonen en stund. Och för att riktigt lyxa till det ska jag nog gå på toa med dörren stängd. :-) Tänk vad man kan uppskatta det lilla ibland!

Inga kommentarer: