lördag 31 december 2011

Hejdå 2011,välkommen 2012!

Egentligen är året 2011 rätt så lätt att sammanfatta: Vi fick Oskar! Mer än så behöver egentligen inte sägas.

MFF-mässigt har året varit lite underligt för min del i och med att jag inte kunnat se mer än ett par matcher på plats. Jag har dessutom missat ett par av höjdpunkterna även på TV. Jag har varit "mammaledig" från Hinmelriket och har inte haft tid och energi att skriva ens här på bloggen. Men att jag inte har varit på plats och inte har skrivit betyder inte att jag inte har brytt mig (nästan) lika mycket som vanligt!

Den här säsongen har det redan från början tyvärr varit en massa strul och mög kring klubben som inte har något att göra med prestationerna på plan. Det började med ekonomi, fortsatte med tränarstrul och nådde lågvattenmärke med avbrutna matcher och inkastade knallskott mm. Tyvärr har detta givetvis påverkat även det som händer på plan och troligen bidragit till att vi inte nådde högre än 4:e platsen och därmed missar Europa nästa år. Det är riktigt synd, det hade varit så värdefullt att kunna fortsätta bygga vidare på det som Norling börjat på. Visst har det blivit en del ordentliga utskåpningar i Europaspelet iår men det har varit viktiga lärdomar för framför allt våra unga spelare och det hade varit så spännande att se dem fortsätta direkt 2012.

Nu blir det inte så men jag är ändå hoppfull inför framtiden. (Läs även här). Vi har fantastiska unga spelare och säsongen 2011 fick de verkligen bekänna färg. Jag ser fram emot att få se mycket mer av dem 2012!

De som känner mig vet att nyår inte direkt är min favorithögtid, jag är inte mycket för storslagna partaj. Som tur är känner Henry likadant och vi kommer att köra en favorit i repris från förra året, vi köper hem mat från en restaurang i stan. Extra skönt i år eftersom jag är dunderförkyld och inte hade haft ork att laga mat, än mindre ge mig iväg på kalas.
Gott nytt år önskar Åsa, Henry och världens bästa Oskar!

Inga kommentarer: