onsdag 28 december 2011

Idag blir lille store killen ett halvår!

Ojojoj så fort tiden går, ett halvår redan!

Just nu sitter han inne och käkar gröt för glatta livet. Mat är gott och vi har hittills inte hittat något han inte vill äta, förutom smörgåsrån. Han äter nu gröt även till frukost och han får sisådär 4 istärningar mat på lunchen, plus lite frukt.

Sitta är fortfarande lite besvärligt och utan stöd går det inte, men det går bra i barnstolen. Krypningen jobbas det på. Det har ryckt länge i benen men nu i jul så lyftes plötsligt rumpan också samtidigt som han förde benet framåt. Sen blir det väl till att jaga knodd här hemma mest hela dagarna. :-)

Det börjar märkas mer vilja också och lite temprament. Han är mer målmedveten när han sträcker sig efter saker och om man tar ifrån honom en sak han inte får ha blir han jättearg och gråter krokodiltårar.

Idag hände något som, återigen, fick mitt hjärta att smälta. Han stod i mitt knä och sträckte fram handen mot mitt ansikte. Eftersom han är rätt duktig på att grabba tag i hår eller skinn och dra så försökte jag rygga tillbaks lite men när han nåddde fram så visade det sig att han bara skulle klappa mig mjukt på kinden och det gjorde han om flera gånger. Sötnos! Fler bilder på godingen kommer så fort hans mamma känner sig något mindre krasslig.

Inga kommentarer: