måndag 16 maj 2011

Aaaaaj!!!

Den som inte vill läsa kvidande och självömkan, sluta läsa här! Har ett behov av att få gnälla av mig, även om jag mår bättre idag.

Vaknade natten till torsdag med en jäkla värk i svanskotan. Hoppades att jag bara vridit mig eller liknande och att det skulle kännas bra på morgonen. Yeah right! Ville bara lipa när jag försökte sätta mig, böja mig framåt mer än en liten bit var mer eller mindre omöjligt och det gick bara att ligga i vissa ställningar uppbullad med kuddar här och var. Att förkylningen kvarstod och ledde till galna hostattacker gjorde inte saken bättre. Även om jag inte planerat in något spciellt så var det inte jag tänkt mig att spendera min födelsedag. Eftersom jag inte kunde sitta mer än väldigt korta stunder på kuddar så gick och stod jag en hel del - vilket bara ledde till sammandragningar och till att min inklämda muskel protesterade vilt.

Fredagen var mer eller mindre likadan, förutom att det då till slut gjorde ont även när jag låg ner. Fick i alla fall låna en sittring av underbara nästansyster Tove och den gjorde allt lite uthärdligare. Med den har jag kunnat sitta ner emellanåt utan att det gjort vansinnigt ont och jag har kunnat få gjort lite nytta i alla fall.

Igår kväll blev jag så glad när jag inte hade ont när jag skulle gå och lägga mig och idag är det betydligt bättre. Hoppas att det bara var överansträngning efter alltför många timmars sittande i början på förra veckan (typ 8 timmar med Henry på akuten - ingen fara med honom, falskt alarm - och sen ett antal timmar dagarna efter med en massa ärenden). Ska i vilket fall som helst till sjukgymnast idag och få kollat läget - kanske få lite råd om hur man kan undvika att få tillbaks det igen och vad man gör om det kommer tillbaks i full skala.

Nu har jag nog suttit tillräckligt för ett tag, dags att sätta lite fart!

Inga kommentarer: