söndag 11 april 2010

Slapp bloggare?

Ja, man kan väl inte kalla det annat när det gått nästan två veckor sedan senaste inlägget och jag dessutom försummat att skriva om senaste matchen. Och inte heller detta inlägg blir mycket att hänga i julgranen - Henry vill att jag kommer ut i trädgården och jobbar lite och det kan jag väl knappast protestera mot med tanke på hur mycket tid han lägger ner där. jag ska visst klippa rosorna... Undrar hur man gör det? Bara att hugga en häcksax och leka Edward Scissorhands lär nog inte funka. Plockar med mig en av våra många trädgårdsböcker ut så får vi se hur det går.

Match igen i eftermiddag, bort mot Kalmar. Det brukar ofta bli ganska öppna och spännande matcher mot Kalmar så det blir förhoppningsvis en trevlig eftermiddag. Med Ricardinho p åväg tillbaks och Eddie i målform så har Rolle säkert haft angenäma problem när han tagit ut laget. Jag hoppas att Eddie får chansen, i senaste matchen var det efter hans inhopp som det började hända saker för MFF. Önskar nu att jag hade valt att åka till Kalmar för att se matchen, både för att få vara i Kalmar och för att se ännu en match live och för att få träffa min MFF lärling Anna. Men å andra sidan, vad gäller att se matchen live, så är Fredrikskans en usel arena för bortasupportrar. Och det finns ju trots allt en hel del annat i livet som ska hinnas med förutom fotboll. Så Bryggaregatan 2 och TV:n it is.

1 kommentar:

Annas ad lib sa...

Hehe, det här missade jag läsa igår. Lärlingen känner sig hedrad och kan inte mer än att hålla med om att sikten och planen var bedrövlig, men vad gjorde väl det ;) Kram!!