fredag 16 april 2010

Ännu en seger

Efter ett par jobbiga dagar med mycket gråtande och annat elände så var det riktigt skönt att gå på match i onsdags. Man får ur sig en faslig massa känslor under en match (åminstone om man är sådan som jag), och när man får jubla och vara glad så är det såklart extra nyttigt för själen. För kvällen hade jag som bänkgranne inte min pappa utan min "fotbollslärling" Anna. För henne var matchen nog inte bara bra för själen utan även för kroppen, hennes krånglande mage mådde bra efteråt, trots att (eller tack vare) att den fick besök av en pytteliten firrar-wirre. Vi pratade efter matchen om hur fascinerande det är med alla känslor kring en sån sak som fotboll. Tänk att man kan bli så lycklig att man hoppar upp och ner och vrålar och jublar av att en kille med himmelsblå tröja skjuter in en boll i ett nät. Konstigt men härligt!

Och det är verkligen härligt att vara MFF:are just nu. Det verkar finnas trygghet, harmoni och självförtroende i truppen på ett helt annat sätt än de senaste åren. Och det bästa är nästan att det inte känns som att man presterat på topp i vissa matcher / delar av matcherna. Trots att det finns mer att ta av har man efter 6 omgångar gjort flest mål, släppt in få och ligger tvåa. Vilket derby det kommer att bli nästa vecka! Hoppas verkligen att det får bli en riktig fest utan bråk... Hoppas få fortsätta se Eddie och Larsson tillsammans på topp. Vilken match Daniel gjorde mot Häcken! Unnar honom ett mål också snart, även om han är vår nya assistkung. Härligt att Ricardinho är tillbaks! Även om jag verkligen gillar Halsti som ersatt honom så har brassen offensiva egenskaper som få ytterbackar i allsvenskan har. Tyvärr lär nog hans snabba comeback göra att vi förlorar honom i sommar... Men sådan är ju tyvärr fotbollen numera. En himla massa olika målskyttar har vi haft så här långt, fattas bara att en sån som Ulrich petar in en boll snart också. :-) Japp, jag inser att det är en faslig massa omgångar kvar, men jag ämnar njuta så länge jag kan av framgångarna!

1 kommentar:

Annas ad lib sa...

Den där wirren var nog bra ja, för idag dricker jag kaffe och än så länge känns det mer än okej =) Kram fina och ha en mysig helg. Gratta Hery från mig imorgon med!