lördag 28 februari 2009

Swedbank Stadion - here we come!

.
Hade turen att få gå på visning av Swedbank Stadion idag tillsammans med ett gäng andra MFF skribenter och bloggare. Provsatt min plats, gick i spelargången och kände på gräset. Fast det sistnämnda kändes nästan lite "olagligt" - de i Malmö kända orden från 2004: "Det är absolut förbjudet att beträda planen" fanns i bakhuvet.
Nu längtar jag verkligen efter hemmapremiären! Jävlar vilket tryck det kommer att bli därinne!
Det är en enormt tight arena, där är fantastisk akustik, man ser kanon var man än står / sitter och den känns rakt igenom väldigt genomtänkt.

En cool detalj, som det pratats om men som jag inte riktigt hade fått grepp om innan, är vägen för spelarna in till planen. På väg in på plan får spelarna först gå 4 trappsteg ner. Där kommer de att mötas av en textremsa, troligtivs med texten: "Vi står som en för klubben alla - vi segra skall men inte falla" och mellan textraderna MFF:s klubbemblem. Därefter går spelarna några steg framåt - och ser då rakt in på långsidan av läktaren - och får sedan gå 8 steg upp där de lär mötas av ett öronbedövande jubel. Det kanske låter fånigt men jag inbillar mig att detta kan kännas peppande för MFF och lite skrämmande för motståndarna.

Hur som helst - jag lääängtar efter första matchen där!
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska kolla spelprogrammet extra noga. Du fick mig riktigt sugen på att beöska er nya borg. Ha det gott! Erik

Åsa sa...

Du kan se fler bilder dels på Himmelriket: http://www.svenskafans.com/fotboll/mff/artikel.asp?id=283468 (min bror som fotat) och även på MFF:S egna Stadion sida: http://www.mff.se/swedbankstadion/
Tycker definitivt du ska se en match där!