tisdag 24 februari 2009

Hooked på MFF

.
Jag har haft trögt att komma in i rätta känslan för mitt älskade MFF än så länge den här (för)säsongen. Det har varit ett par säsonger på raken som varit jobbiga när man brinner för di blåe. Det var jobbigt att av mina favoriter - Jonatan Johansson - som jag dessutom fick nöjet att prata med efter de flesta matcherna förra säsongerna försvann. Det var ju i och för sig ganska väntat men jag tycker det är jobbigt när mina favoriter lämnar - silly season är inte min starka sida. Men sen när Anders Andersson inte fick förlängt kontrakt så fick mitt MFF-hjärta sig en riktig törn, framför allt på grund av det sätt de skedde på. men Anders ska ju jobba vidare i organisationen och kan han släppa det borde ju rimligtivs jag också kunna göra det. :-)
Nu har jag ju börjat skriva lite smått på "Himmelriket" på svenskafans, och under lite "research-jobb" för en text jag ska skriva där började jag läsa Mats Wemans bok: "1979 - När Malmö FF var näst bäst i Europa". Den boken är underbar, den är skriven med sådan känsla och jag vill bara fortsätta läsa och MFF-nerven inom mig vaknar till liv. Jag vet ju att jag kommer igång, är välbara lite trögstartad den här säsongen. Om inte annat vaknar jag säkert än mer till liv på lördag - vi har turen att få en visning av nya Stadion. Jag är säker på att det kommer att bli ett rent nöje att gå på fotboll där! Ska bli spännande att se hur långt de har kommit!
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

avundsjuk faktiskt!!!

Anonym sa...

Ler igenkännande åt att bokläsningen gjorde dig fotbollssugen igen. Rätt sorts texter påverkar mig på samma sätt. Blir kul att höra mer om er nya arena när vi ses den 18 mars. Allt gott! Erik

PS! Det är okej att flagga lite för min blogg på din blogg :-)