söndag 19 oktober 2008

Matchdags igen!

Så var det dags att ladda för match igen efter ännu ett landskampsuppehåll. Det känns som om denna säsongen varit ryckigare än någonsin.

Dags glädjeämne: Anders Andersson är tillbaks! Nåja nästan i alla fall... Det lutar åt att han får börja på bänken vilket väl får vara gott nog, även om jagär säker på att det kliar rejält i benen på AA. Jag tror han är tillbaks i startelvan till nästa match om inget oförutsett händer. Kanske ännu roligare för honom om det blir på hemmaplan.

När nu inte Anders startar är jag glad att se att det verkar som om Gabriel får flytta in på sin rätta plats i mitten. I Anders frånvaro är det just detta mittbackspar jag velat se: Dixon och Gabriel. Gabriel har vuxit enorm mycket sedan han kom hit - jag inbillar mig att det var bra för honom att Junior flyttade - att han blivit mer "tvungen" att lära sig svenska och ble en del av laget, klara sig själv. Så länge Junior var här så stod Gabriel på något sätt alltid i skuggan av honom, ett halvt steg bakom.

En anledning att jag gillar Gabriel är att han i mina ögon verkar vara en kämpe. Jag har alltid föredragit kämpar framför lirare och primadonnor. Dom där som inte glänser och får dom stora rubrikerna men alltid jobbar och sliter. Dom som, när det går dom emot och dom blir bänkad, inte gnäller i pressen och hänger med huvudet utan knyter näven i fickan och bestämmer sig för att bli ännu bättre. Spelarna som lyfter de andra istället för att gnälla på dem.Gabriel verkar vara en sån, Eddie likaså.

Mot tre poäng!!

Inga kommentarer: