onsdag 22 oktober 2008

Inget mer Wallmans...

.
För ett par dagar sedan fick vi på jobbet ett pressmeddelande om att Wallmans Salonger stänger i Malmö efter denna säsongen. :`-(
För er som inte läst om det så har det varit en rätt lång följetong kring det här. Under tiden som Schlagerbaren fanns kom det en hel del klagomål från grannarna runt Wallmans, man fick då inte serveringstillstånd längre än till kl 01.00. Det gjorde att man fick slå igen Schlagerbaren och nu stänger man alltså helt då man inte kunnat hålla lönsamheten uppe utan Schlagerbaren.

Jag tycker detta är supertrist, inte bara för att jag själv älskar Wallmans Salonger men också för att det är så mycket folk som kommer till Malmö just för att gå på Wallmans men de spenderar ju du också en hel del tid och pengar i resten av stan också.

Nu har jag ju aldrig varit i huset ovanpå Wallmans så jag vet inte hur grannarna har det. Det jag vet är att det funnits olika typer av nöjesetabilsemang där länge och jag förundras över att man bosätter sig mitt i centrala Malmö, rakt ovanpå en nöjeslokal och sen klagar över oväsen på helgerna? Jag tycker också det är underligt att man från Malmö Stads sida inte verkar ha tagit hänsyn till alla de åtgärder som Wallmans vidtagit för att förbättra situationen.

Ni som inte varit där, eller som har varit där och gillade det: Passa på nu i höst / vinter. Därefter få man åka till Köpenhamn eller Helsingborg för att uppleva Wallmans.
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med och håller med!!!