tisdag 30 september 2008

Yngvesson - Me still like!

Som många vet var Andreas "Ante" Yngvesson en av mina favoriter under sin tid i Malmö FF. Många gnällde på hans många missade målchanser, men jag vill hävda att han var mycket viktigare för MFF:s guldlag än vad många förstod, trots att han brände en del klara chanser. Han löpte outtröttligt, rev upp stora sår i motståndarnas försvar och skapade mängder av chanser åt sig själv och åt sina lagkamrater.

Sen hade han ju en ganska skön stil utanför plan också. Det fanns såklart en anledning till att han var den som oftast blev kallad till intervjumikrofonen i pauserna och efter matcherna. Han kom inte bara med de vanliga flosklerna som de flesta mediatränade spelare gör utan kunde kläcka ur sen en och annan rätt kul kommentar emellanåt.

I dagens Metro Stadion frågade man en massa folk med MFF anknytning om hur dagens MFF ska ta sig ur krisen. Antes lösning skilde sig något från övrigas....
Han fick frågan: "Hur hade ni löst det här på din tid?" och svarade: "Vi skulle ha haft en inofficiell lagfest". Han fortsätter med att säga bland annat: "Det är ett allmänt känt faktum att det fungerar. En gång behöver inte inverka på fysiken. Man tar några pilsner och snackar som kompisar igen."

Nu tvivlar jag lite på att man löser problemen i dagens Malmö FF med några öl... Men å andra sidan - just nu kan jag tänka mig att låta dem testa det mesta! I ärlighetens namn så verkade ju också Ystad Saltsjöbad ha en bra inverkan på killarna, trots att de förlorade. Men det orkar jag inte skriva mer om just nu...

Inga kommentarer: