torsdag 11 september 2008

Kroppen o knoppen!?!

Ibland undrar jag hur kroppen funkar egentligen. Ända sedan jag var liten så har jag alltsom oftast blivit sjuk när det varit dags för viktiga och roliga saker som resor, fester osv. Jag fick halsfluss, influsensa, blev dunderförkyld, eller fick åtminstone feber. Det gick så långt ett tag att mina föräldrar slutade att tala om för mig när det var saker på gång, de berättade inte förrän ett par dagar innan.
Nu är det inte lika illa men jag får fortfarande känningar av än det ena än det andra när det är dags att göra något. Jag fattar ju att det hänger ihop med skallen - att man trissar upp sig själv och oroar sig men jag tycker ändå det är skumt. Idag känner jag mig febrig och snuvig o har lite ont i halsen - lagom i tid för lindas bröllop på lördag. Nu väljer jag att ignorera det så mycket som möjligt och konstaterar (försöker få min skalle att fatta) att jag kommer att åka dit oavsett hur jag mår. Sådetså!

(P.S. Min käre sambo har ett liknande symptom - så fort det är dags för fest eller fotografering så får han minst en men ofta flera rejäla finnar i nyllet! har inte sett några ännu men det kommer säkert. :-)

Inga kommentarer: