söndag 7 september 2008

Lat och skön helg

Har varit enormt trött hela veckan. Vet inte riktigt varför - höstväder, mycket jobb, lite sömn - säkert en kombination av en massa olika anledningar. Helgen har däremot, för ovanlighetens skull, varit mer eller mindre obokad så jag passar på att försöka vila upp migo ladda batterierna.

Fredag kväll var jag och kollegan Ann på Wallmans premiär (en trevlig jobbförmån att bli bjuden på en sån grej). Vi fick plats precis vid scenen, mitt i strålkastarljuset. Varmt! Jag älskar Wallmans men har de sista gångerna jag varit där tyvärr varit lite besviken på showen. Denna säsong verkar det dock peka uppåt igen - många riktigt bra nummer och idel "gamla godingar". Sen gillar jag också att de bytt ut den (för min smak) lite för pråliga maten de tidigare hade mot en stor härlig grillbuffet. Fast det kanske är för mycket vitlök i vissa rätter - Henry sa att jag luktade som en kebab-butik hela dan igår.
Igår åkte jag in till Malmö och käkade frukost på Kungsgatan med Annika. Supermysigt att sitta i lugn och ro och prata, prata och prata lite till utan nån tid att passa. Sen blev det hem o vila på soffan, laga mat innan det var dags att se landskampen på TV.
Idag blir det bara hemmamys. Sticka, baka, äntligen lägga in semesterbilderna på datorn osv. Det vill säga bara vara.
På tal om landskampen förresten: Jag tycker det är så härligt att det går bra för Daniel Andersson i landslaget! Han har fått ta så mycket oförtjänt skit för sina insatser där länge nu. Nu ses han plötsligt som en viktig kugge i det nya systemet. Härligt Danne! Se till att hålla dig skadefri bara. Malmö FF needs you!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va sjutton..Jag skrev ju en kommentar här innan idag..Men den verkar inte finnas här...
Aja..det var väl inte nåt speciellt jag skrev tror jag. Nåt om att det var lääängesen jag var på Wallmans eller nåt sånt!! / Kram

Åsa sa...

kul med kommentarer så man vet att nån läser... :-)