måndag 1 april 2013

Premiär!

Idag är det dags för det som så många väntat på: Allsvenska premiären för MFF!
 
Inför den här säsongen har jag haft svårt att komma in i känslan, har inte haft möjlighet att se en enda träningsmatch och hinner inte läsa alls så mycket som jag vill på nätet och i tidningar.
 
Tidsbrist och prioritering av min älskade familj gjorde också att jag var tvungen att fatta ett inte helt enkelt beslut för ett par månader sedan: Jag har tagit en paus som skribent för Himmelriket. Jag brinner för MFF och älskar att skriva om laget och om matcherna. Men delar av förra säsongen kändes det ofta mer jobbigt än roligt. Även om jag är arbetslös och har mycket tid med Oskar så är tiden vi har som familj, alla tre, ganska begränsad och jag hade svårt att fokusera på skrivandet när jag visste att mina pojkar satt i ett annat rum och väntade på mig. Jag mådde inte heller bra av att så ofta säga nej när redaktionen behövde hjälp med olika uppgifter. Var sak har sin tid och just nu är det familjen Flykts tid.
 
Det betyder dock INTE att det som händer kring MFF inte är viktigt för mig. Det är det. Mycket viktigt. Det betyder inte heller att jag inte kommer att se matcherna, även om det kanske inte blir på plats på Swedbank Stadion så ofta. Abbonemang på CSports är införskaffat och just nu tickar klockan där ner i väntan på matchstart. Som ni ser har Oskar och jag varit ute i trädgården och förberett oss idag på förmiddagen och våra matchtröjor ligger nytvättade och väntar på oss!  
 

Inga kommentarer: