söndag 6 maj 2012

Matchdags!

Så var det dags för match för di blåe igen. Det har onekligen börjat lite upp och ner för laget den här säsongen. Ibland har man spelat så vackert och dundrat in så underbara mål att man fått guldvibbar fast det är tidigt på säsongen. Ibland har man försökt spela alldeles för vackert men utan någon effektivitet och man har bara velat vråla till dem: Men grisa in bollj-vlen då! Och ibland har spelet totalt låst sig och spelarna har sett ut som om de inte varit medvetna om att det pågår en viktig match.

Jag läste någonstans, minns inte vem det var som skrev det, att MFF iår har ett lag som är tillräckligt bra för att ta SM-guld men att det verkar som att man själva också känner så och därför blir lite väl självsäkra. Det kan nog ligga något i det. I två matcher nu, mot Djurgården och Mjällby, har man varit totalt överlägsna i första halvlek, tagit ledningen och det har sett hur säkert ut som helst. Sen har man kommit ut i andra som ett helt annat lag och tappat precis allt.

Nu är de väl tidigt att måla fan på väggen, men så här svajigt får det inte fortsätta vara om man ska vara med och slåss om ädla medaljer.

Det blir match via datorn idag igen - inte riktigt läge just nu för mig att ta mig in till Swedbank Stadion, men jag börjar bli riktigt sugen. Efter EM-uppehållet får det definitivt bli match (eller matcher) på på plats för mig!

Inga kommentarer: