onsdag 2 november 2011

En goding som äter tår och en trött mamma

Jag skulle aldrig ha skrivit att Oskar börjat sova bättre... De senaste två nätterna har unge herrn plötsligt börjat köra på principen "käka varannan timme" igen. Dessutom har han sovit oroligt. Att säga att jag är trött är veckans underdrift, har varit helt ur slag idag. Men en promenad för mig själv nu i kvällskylan gjorde susen och jag känner något mer som en människa igen. Idag har lille skrutten varit trött, babysim tar på krafterna. För ett par veckor sedan var han helt däckad efter simningen. Han låg utslagen i soffan hur länge som helst på kvällen, när han till sist började bli hungrig började han sutta på mitt ben. Toker!


I lördags började vi med smakportioner och som väntat tyckte Oskar att det var spännande. Han har såklart inte riktigt koll ännu på vad han ska göra med tungan för att maten ska stanna i munnen så det tar sin lilla tid att få i sig en tesked potatis, men han gillar det helt klart. Imorgon är det dags att testa nästa grönsak, tror det får bli morot nu.
Som jag skrivit tidigare, tror jag, så gillar han sina tår nu och drar allt han kan i sina strumpor när han ligger på rygg. Allra helst ska tårna in i munnen också.




Sitta är inte så himla roligt, om det inte är i våra knän. Drar man upp honom till sittande från liggande så spänner han direkt benen och vill stå istället. Han har bråttom den killen. Ibland kan man få honom att sitta i soffan, här är han med sin fina MFF-skallra som han fick av mormor och morfar i doppressent. Matcher har han bara sett på TV så här långt men kanske man får se till att besöka en träning innan det är slut på säsongen. Idag har han hela tiden hållit fast i mina händer eller armar när han sovit. har jag försökt flytta mig har han antingen greppat hårdare eller vaknat. Men det gör ju inget. Jag menar, kolla på bilden nedan. Det är kärlek och trygghet det! För tillfället 8kilo och 71 cm kärlek närmare bestämt. :-)

Inga kommentarer: