torsdag 20 oktober 2011

Poängen?

Jag ringde idag till Canal Digital för att för att ställa ett par frågor angående vårt TV-abonnemang. Som vanligt numera så fick man, innan det var dags att parata med en verklig människa, svara på en mängd frågor: "Gäller ditt ärende blablabla tryck 1" osv. En av alla saker man skulle knappa in var: "För att vi ska kunna behandla ditt ärende på bäta möjliga sätt ber vi dig knappa in personnummer eller kundnummer". Jag letade upp en gammal faktura och knappade in kundnumret. Kalla mig lättirriterad men varför i hela fridens namn blir då första kommentaren jag får när jag äntligen kommer fram och får ställa min fråga: "Jaha, kan jag få ditt personnummer eller kundnummer?" Vad hände med det jag knappade in? Vad var poängen med att göra det?

På tal om poäng har det ju, minst sagt, varit en bristvara för MFF i Europaspelet. Det är bara att konstatera att vi är minst en storlek för små där. Men det ä rtrist när det blir såna utskåpningar som det varit, 1-4 är visst ett "populärt" resultat. Det känns som så banala saker vi gör fel på. Att konstant stå still och ta emot passningar, att inte göra sig spelbar osv känns som rätt grundläggande fotbollskunskaper. Så här i efterhand kändes det som att det varit trevligare att vara hemma hos mina två hjärtan än att se matchen ensam på puben. Nej, då är det betydligt roligare att tänka tillbaks på veckan som varit. Att ta 9 poäng på 5 dagar, och att dessutom göra det med tre helt olika laguppställningar där samtliga utespelare bytts ut inför varje match, det är imponerande.

Inga kommentarer: