onsdag 8 december 2010

Läkarbesök

Det klagas mycket på vården nuförtiden. I många fall kan det vara berättigat men jag måste säga att vi verkar vara mycket lyckligt lottade här i Eslöv! Visserligen kan det vara lång telefonkö till vår vårdcentral men de är alltid väldigt hjälpsamma, förstående och behöver man komma till sköterska eller läkare så har det aldrig varit några problem att få en tid. Henry har ju haft en hel del problem med både rygg och knä och när han behövt har han alltid fått tid inom ett par timmar.

I morse ringde jag för att fråga kring konstiga utslag jag fått i ansiktet. Jag är rödflammig, svullen på ena ögat, och har något som liknar små, små finnar i mängder på hakan, kring munnen, i pannan och nu börjar de dyka upp på kinderna också. Jag ser, ärligt talat, rätt så hemsk ut och dessutom svider och stramar det i ansiktet och speciellt på ögat. Hur som helst så fick jag tid hos distriktsköterskan nu om ett par timmar så får vi se om sköterskan kan ställa en diagnos.

Inga kommentarer: