tisdag 14 december 2010

Fotbollsnyheter i vintertid

Det känns alltid lite konstigt när MFF:arna går på ledighet. Det kan gå dagar utan att det skrivs om laget i tidningarna, inga matcher att se, inte ens en träning att titta på eller läsa träningsrapporter om. Det blir onekligen lite tomt när man är van vid att så mycket av ens tid kretsar kring MFF.

På Himmelriket försöker vi råda bot på detta så gott det går. Även den senaste tiden har det publicerats i alla fall en text om dagen. Det blir, såklart, tal om tillbaka blickar. En uppgift vi får är att skriva en liten text på temat "Årets". Vad man vill titta tillbaks på från året som gått är upp till en själv. Jag valde att skriva om en spelare som överraskade mig fullkomligt den här säsongen och som har alla förutsättningar att bli en fantastisk spelarei framtiden. Idag blev han dessutom, tillsammans med fyra andra MFF:are, uttagen till vinterlandslaget. Härligt Ivo! Här hittar ni min lilla anspråkslösa text om unge herr Pekalski.

Visst är det kanske, som min bror skriver, lite jobbigt när spelarna är iväg med landslaget under en period då vi ska börja trimma ihop laget. Men jag tycker ändå det helt klart är övervägande tokroligt. För Dahlin, Larsson och Molins som är något närmare en "riktig" landslagsplats än de andra två måste det vara jäkligt taggande inför säsongen. För Jille och Ivo känns det säkert nästan overkligt men sanslöst inspirerande!

Inga kommentarer: