torsdag 19 november 2009

Vaccinerad o klar!

.
Igår var jag och fick min spruta mot "nöff-nöff-influensan".
Vet att många runt om mig varit tveksamma om hur de skulle göra angående sprutan och många har varit tvärsäkra på att inte ta den. Själv har jag hela tiden varit ganska säker på att jag skulle ta den av olika skäl.

Dels så tänker jag att ju fler som tar sprutan desto mindre är risken att smittan sprids. Sen har jag ju ett yrke där man träffar väldigt, väldigt mycket folk varje dag, man tar i pengar, nycklar etc och risken för smittspridning är ganska stor. Men framför allt så tänker jag på folk i min omgivning. Jag tvivlar inte på att jag skulle kunna klara av att få influensan. Men i min nära omgivning har jag både äldre, sjuka och många småbarn och spädbarn. Om de skulle drabbas av svininfluensan skulle de förmodligen få det jättetufft och det finns till och med en risk att de inte skulle klara sig.

Så nu sitter jag här med en ganska öm arm, men i övrigt (peppar peppar) inga symptom efter sprutan.
.

Inga kommentarer: