måndag 9 november 2009

En högt älskad krutgumma!

.
Nu ska jag alldeles strax gå och hälsa på en mycket viktig person i mitt liv, nämligen Anna, min mormors syster. Mormor hade många syskon men Anna är den som alltid stått vår familj närmast och hon betyder hur mycket som helst för mig. Sedan min mormor gick bort för många år sedan så har hon varit som en extra mormor för mig. Vid 97 års ålder så bråkar hennes kropp nu ganska mycket med henne och i perioder har hon tyckt att "nu räcker det". Men på något fantastiskt sätt studsar hon alltid tillbaks - den kvinnan har fler liv än en katt. Och dessutom ett stort och varmt hjärta!

Nu har hon flyttat till ett äldreboende med helt fantastiskt läge vid Trollsjön i Eslöv. När hon flyttade från lägenheten fick jag en hel del jättefina saker av henne, bland annat hennes knyppeldyna - det är den som synts tidigare i bloggen. Anna är så glad att dynan kommer till användning och idag ska jag gå och visa henne vad jag åstadkommit så här långt.

På bilden nedan är Anna och mina föräldrar på besök hemma hos Henry och mig strax innan jul förra året. Nu ska jag gå och ge henne en stor kram!


Inga kommentarer: