fredag 20 november 2009

För mycket sysselsättning

.
So much to do so little time...

Så här när det börjar närma sig jul blir det än mer uppenbart att jag har för många intressen och för lite tid... Förutom de vanliga tidsfördriven som att sticka, knyppla, virka, sylta o safta så dyker det nu upp ännu mer som pockar på min uppmärksamhet. Jag gör alltid egna ljus till advensljusstake, har en massa julpyssel jag vill göra, vill göra egna julkort, det ska bakas pepparkakor, göras leverpastej, köttbullar. Icke att förglömma så ska ju också huset såsmåningom börja pyntas och julklappar ska inhandlas. Sen vill jag ju också, även om säsongen är slut och spelarna går på ledighet, bidra till att Himmelriket fortfarande "lever".
Allt det här är roliga saker som jag vill göra, sen har man ju alla måste också som att städa, tvätta, osv.

Man skulle egentligen ta ett par veckor ledigt från jobb och bara ägna sig åt roliga saker! Låter i och för sig väldigt lockande i dagsläget men... så var det ju det där med pengar. Man är visste beroende av den där lönen också...

Får luta mig mot min käre sambos visdomsord: "De lösor saj!"
.
.

3 kommentarer:

Annas ad lib sa...

Åh mys. Du är så pysslig :)Önskar jag var lite mer fingerfärdig. Jobba inte för mycket bara ;) saknar dig gumman hoppas vi ses snart. hoppas du får en skön & mysig helg med bara roliga saker nu då.. kram!!

Åsa sa...

Njae, både och, intensiv helg!
Jobbar ikväll (har inte haft en chans att andas förrän nu). Vi får hem en hel gris imorgon bitti, grovstyckad men ska styckas och det ska malas färs. Sen på em 7 kväll är det skribentträff för "Svenskafans". På söndag ska det göras pastejer och sen ska vi vara barnvakter åt lille Emil. Så det är full rulle!
Kram!

Erik D sa...

Härligt Åsa, tre inlägg på tre dagar. Det är du och Molins som levererar! Ha det! Erik