fredag 5 december 2014

Första besöket på Swedbank Stadion

När jag bodde på Möllan var jag ofta på MFF:s träningar. Det är något speciellt det där som är svårt att förklara för "normala" människor, varför man går och tittar på en träning. Det finns en massa fotbolls-nördiga anledningar som jag inte tänker räkna upp här och nu. Men en anledning är väl just det, att det finns en massa andra människor där som är precis lika nördiga och som alla brinner för samma sak som man själv. Det är något i atmosfären, i luften som inte går att förklara.
 
Sedan vi flyttade till Eslöv och sedan Oskar kom har besöken på träningarna varit extremt sällsynta. Men idag var Oskar och jag lediga, MFF var hemkomna från Kanarieholmarna och skulle träna så jag bestämde mig för att sonen skulle få göra sitt första besök på Swedbank Stadion.
 
Som jag misstänkte fick jag hålla båda ögonen ordentlig på honom - han ville ju inte stå utanför och kolla - han ville in på plan och spela boll. Jag var förberedd och hade med Oskars egen lilla boll så att han fick springa bredvid planen och spela med mig och det nöjde han sig med ett tag. Han satt också på läktaren och ropade glatt under spelsekvenserna på träningen: Heja Malmö, heja Malmö!
När träningen var slut stannade ett par spelare kvar på plan och tränade avslut. Oskar såg ett helt gäng bollar ligga där på inne på planen och ville såklart in. Jag försökte vara en ordentlig mamma och fortsatte säga till honom att man inte fick springa in. Men då ryckte ett par av herrarna i Kommando Kellerman in och tyckte att jag skulle låta grabben spela. Sagt och gjort. Oskar sprang in, fick tag på en boll och började passa mig, helt överlycklig.
 
Efter en stund kom Emil Forsberg gående på väg av planen och Oskar passade bollen mot honom. Emil stannade kvar och spelade med Oskar, berömde honom och skojade med honom. Mitt lilla hjärta hade hur kul som helst, och jag med för den delen. Till slut tog Emil med honom in på plan och till målet så att Oskar fick göra mål och sen visade han honom hur man ska fira när man gjort mål.
Vilka härliga spelare vi har i den här klubben!
 
 







1 kommentar:

Erik sa...

Finns bara en sak att säga; kärlek!