söndag 27 januari 2013

Ovant på tu man hand

De gånger vi haft barnvakt till Oskar går bokstavligt talat att räkna på en hand. Även både jag och Henry och jag jobbat en del så är det fortfarande konstigt att vara ifrån Oskar och ännu konstigare att vara det tilllsammans.

Men igår var det dags, vi hade bokat in en middag på en restaurang i Lund med goda vänner. Så igår förmiddags åkte vi ut till Henrys föräldrar och lämnade Oskar där för en helg av mys och bus med farmor, farfar och även kusiner o faster skulle jag tro.

Vi hade en jättebra kväll med tilllsammans med D och A. Restaurangen var väl ingen större hit, riktiga tomtar till serveringspersonal, men jag lyckades koppla bort det och kvällen var toppen.

Till skillnad från förra gången O sov borta så sov jag helt ok. Tog det extremt lugnt på morgonen, låg o kollade på skidor medan Henry gick och köpte frukost. En lugn och skön frukost och nu ligger vi framför brasan och kollar skidor, jag i soffan med ett handarbete och Henry på golvet på Oskars "puff". Snart är det dags att bege sig iväg och hämta hem guldklimpen igen.

Vi älskar lillkillen över allt annat men det är ändå välbehövligt att få ett par såna här dagar på tu man hand nån gång ibland. Vi får nog bli bättre på det H och jag.

Passande nog så är det idag 6 år sedan H och jag träffades. En bra dag! :-)

Inga kommentarer: