måndag 29 oktober 2012

Positiv överraskning!

"Plötsligt händer det" som dom säger i nån reklamfilm. I det här fallet är det som hänt att jag fått en positiv överraskning av Försäkringskassan. Och det är ju inte direkt något som händer varje dag.

När jag började läsa på om föräldrapenning läste jag också om jämställdhetsbonus. Först blev jag glad i och med att vi redan bestämt att Henry skulle vara hemma en tid han också, men så läste jag att man inte fick ut någon bonus om den som inte är föräldraledig är arbetslös. Så vi konstaterade att vi inte skulle få någon bonus i och med att jag inte hittat jobb ännu. Nu var det ju inte för bonusens skull vi fördelat dagarna så här men det kändes ändå lite snopet.

Så idag fick både Henry och jag meddelande om att vi ska få utbetalning från Försäkringskassan imorgon. jag gick in och kollade och då stod det att det gällde just jämställdhetsbonus. Härdad som man är av alla fel var jag rädd att riskera att få betala tillbaks dem så jag ringde för att kolla. Då visar det sig att regleran ändrats och nu får man bonusen även vid arbetslöshet.

Visst, det handlar inte om gigantiska summor men med tanke på vilka summor man har att röra sig med när en är föräldraledig och en arbetslös så är det verkligen ett välkommet tillskott!

Så det var ju en trevlig början på veckan! Har dessutom haft en härlig helg hos goda vänner i Halmstad. Ovanpå det vann ju MFF och två av motståndarna i guldstriden tappade poäng. Nu känns det nästan för mycket att hoppas på att även Elfsborg ska tappa poäng idag. Men vem vet, kanske flytet håller i sig ett tag till! :-)

Inga kommentarer: